March 03, 2012

Ny junior seng.

I lange tider nå har jeg trålet finn.no for en ny barneseng. Sprinkelsengen var begynt å bli
for liten. Senger var det ingen mangel på. Du og du som jeg fant . Men enten var de altfor dyre,
altfor skrøpelige, allerede solgt eller altfor langt unna. Heller ingen rimelige Juno/Kili senger var å se.. Sukk. Vi får fortsette å spare.
   
Men så her om dagen snudde lykken, og jeg kom over en. Og heldige meg fikk lov å
kjøpe den! 400kr syntes jeg var en god pris og regnestykket går opp da vi også har
fått solgt stellebordet fra Ikea for den samme summen.
  
Først et siste bilde av vår kjære sprinkelseng. Takk for nå.
 

 
Velkommen til den nye!
 
 
Naninos nye bamse Stanley DeLarge, fra Luckyboysunday, bursdagspresang av onkel,
fikk prøvesitte. Og jah, han likte sengen han og. Smil.
Dynetrekket er et orginalt barnedynetrekk jeg fant for en ti`er på loppemarked i fjor.
Lykke.
  

Jeg har en svakhet for barnerom. Barnerommet er definitivt favorittrommet i leiligheten.
Her er det så lett å finne inspirasjon og glede. Etterhvert som hun vokser til må også nye
løsninger inn, oppgaver jeg fryder meg med.

Nå er det endelig mer rom for oppbevaring av leker og klær under sengen også. Det liker vi.

Det beste, det aller aller beste er utvilsomt at jeg får kysset henne god natt mens hun ligger
i sengen sin igjen. De høye sprinklene forhindret oss fra å komme til. En liten forrandring som betyr
så utrolig mye for oss.  

Veldig hyggelig er det også at endel har funnet veien inn hit igjennom linken jeg var så heldig å
få i NTB sin artikkel om barnerom på mandag, Rom for lek. Gøy å oppdage da jeg satt med Dagsavisen og spiste frokost. Håper vårt barnerom kan være til inspirasjon.

 

15 comments:

  1. Herlig å bytte seng ja...
    Kjenner til det og gleder meg allerede ;)
    Følger også med på Finn for å finne den rette!
    Vet du, det barnerommet er bare så utrolig fint og gjennomført.
    Og det skaper en egen, fin stemning med den brune veggen.
    Veldig inspirerende for meg, som også elsker barnerom.
    Knipset en haug med bilder av 3 x jenterom for noen uker tilbake.
    Gleder meg til å blogge om de, da barnerom gjør meg glad!
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  2. Åååååe for et nydelige rom!! Elsker senga- slik viljen ha til minsteinnskudd når den tid kommer... De gule hjulene på kassen som sikkert har vert en skuff- hvor får jeg tak i slike? Utrolig søtt!! Sandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Tusen takk ;) Hyggelig å høre.
      De gule hjulene fant jeg i en liten gjennomsiktig veske med 4 stk. blå og 4 stk. røde hjul på et loppemarked. "Smarties" står det på hankene. Klarer desverre ikke finne dem el noen lignende via google. Skal holde øynene mine oppe for deg :)

      Delete
  3. Kjempe fin seng som fant veien hjem til dere. Den var jammen heldig:)Ellers gjør hele barnerommet her meg glad:)

    ReplyDelete
  4. Finfin seng - og ikke minst praktisk da, med skyveseng.
    Jeg elsker barnerommet.Det er et glad rom - kan skjønne det er favoritten i leiligheten :)
    Jeg er fortsatt mektig imponert over den fine redesignen av teak kommoden!

    ReplyDelete
  5. Jeg elsker barnerom, og jeg elsker rommet til Nanino!
    For en herlig seng du har funnet! Og ja, ingenting er som en godnattklem<3

    Fant samme linken til min egen blogg:) Artig!

    God helgeklem<3

    ReplyDelete
  6. Så fin ny seng! Passet godt inn, på det herlige rommet!! Den nye bamsen fra onkel var tøff :)

    ReplyDelete
  7. Så absolutt en flott erstatning for sprinkelsengen ja. Fin! :)

    ReplyDelete
  8. vakker seng ;) minner jo litt om junosengene da!
    Helt perfekt nanino-seng. å ja det er viktig å susse gonatt ;) masse masse!

    Klemmer til dere!

    ReplyDelete
  9. Definitivt til inspirasjon, du er berre råflink! Lekker seng og lekkert rom!
    Håper de får ein flott søndag!

    ReplyDelete
  10. For ei flott seng dere fikk takk i. Og for en pris!

    ReplyDelete
  11. Åja...kjempeinspirerende! Og så har du en utrolig god stemme å lytte til gjennom ordene du bruker. Senga var jo herlig, håper å komme over noe lignende til lillebror også! Fin søndag til deg :-)

    ReplyDelete
  12. Nydeligste barnesengen du har fått tak i! Og et utrolig herlig barnerom. Og nydelige bilder. Inspirerende!
    Ønsker deg en riktig god dag og ei fin ny uke
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  13. Virkelig KJEMPEFIN!!!! For et funn :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!
Takk for alle kommentarer, gode ord og hilsner, blogging gir meg overskudd og glede i hverdagen. Om det er noe du lurer på så send meg gjerne en mail eller still spørsmål her i kommentarfeltet. Da vil jeg svare deg her ;)